پاورپوینت طراحی شبکه های حمل و نقل شهری

دسته بندي : فنی و مهندسی » شهرسازی
بخشی از متن:
براي بررسي هسته هاي شهري بايد نقش و طبقه معابر شهري به طور دقيق تر بررسي شود.
تقسیم بندی شهر به هسته های شهری چیزی جز یک روش ساده برای تنظیم قرارگیری بناها نسبت به یکدیگر، با توجه به ترافیک موتوری آنها نیست. این مفهوم ساده را نباید با مفاهیم شهرسازی محله، ناحیه و منطقه مخلوط کرد؛ هرچند که ممکن است که هستۀ شهری بر یکی از تقسیم بندی های شهری نیز منطبق باشد و یا هر یک از این تقسیم بندی ها می تواند از بیش از یک هستۀ شهری تشکیل شود.
وسعت هسته شهري نمي تواند از حدي تجاوز كند كه گذراندن يك راه شرياني از داخل هسته شهري ضرورت پيدا كند. وسعت هسته شهري به شدت تابع ميزان سفرهايي است كه با اتومبيل شخصي انجام مي شود.

در واقع هستۀ شهری قطعه ای از شهر است که هیچ راه شریانی از آن نمی گذرد.( مطابق تعریف ترافیکی شهری، راههای درون شهری به دو دستۀ شریانی و محلی تقسیم بندی می شوند.)
دسته بندی: فنی و مهندسی » شهرسازی

تعداد مشاهده: 1896 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

حجم فایل:2,956 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فهرست مطالب:
    معابر محلی
    کوچه های فرعی
    عرض خط
    نحوۀ کنترل فعالیت های اصلی در معابر شهری
    نمایش طبقه بندی عملكردی معابر شهری
    هسته های شهری
    نقش های مختلف معابر شهری
    پارامترهای جریان ترافیک در طراحی
    اصول اساسی جریان ترافیك
    معیارهای اندازه گیری ترافیك
    روش اول- روش ماكروسكوپی یا كلان نگر
    روش دوم- روش میكروسكوپی یا خردنگر
    حجم ترافیک
    میانگین سالیانۀ ترافیک روزانه
    میانگین ترافیک سالیانه روزهای هفته
    میانگین ترافیک روزانه
    میانگین ترافیک روزاهای کاری
    ساعت اوج
    تفاوت حجم و آهنگ جریان
    نرخ جریان
    فاکتور ساعت اوج یا ضریب
    سرعت
    چگالی یا دانسیته
    ضریب اشغال
    سرفاصلۀ زمانی و مکانی
    پارامترهای اصلی جریان ترافیک
    تعاریف مختلف سرعت
    پارامترهای زمان سفر
    کاربرد مطالعات تأخیر
    مسافت